Dizains nav dekorācija. Tā ir tava valoda
Daudzi joprojām uzskata, ka dizains ir tikai rotājums – skaista bilde pie sienas vai logotips, kas “izskatās smuki”. Patiesībā dizains ir daudz vairāk par dekorāciju. Tā ir tava valoda – veids, kā uzņēmums sazinās ar klientiem vēl pirms pasaka kaut vienu vārdu.
Dizains runā ātrāk par vārdiem
Pirmais iespaids veidojas sekundēs. Pirms klients izlasa tekstu mājaslapā vai iedziļinās piedāvājumā, viņš pamana krāsas, formas, burtus un kopējo vizuālo stilu. Tieši dizains ir tas, kas pasaka:
-
vai tu esi uzticams,
-
vai tu esi mūsdienīgs,
-
vai tu atšķiries no konkurentiem.
Ja dizains neatbilst vēstījumam, vārdi zaudē spēku.
Vizuālais tēls kā zīmola identitāte
Grafiskais dizains nav tikai par skaistumu – tas ir par struktūru un nozīmi. Logotips, krāsu palete, tipogrāfija un vizuālie elementi kopā veido zīmola identitāti. Tā ir kā balss tembrs – un ja tas neatbilst saturam, auditorija ātri vien jūtas apmaldījusies.
Dizains ir komunikācija
Padomā par dizainu kā par tulku starp uzņēmumu un klientu. Mājaslapas izkārtojums, afišas vizuālie akcenti vai sociālo tīklu dizains stāsta tavu stāstu tad, kad tu pats klusē. Labi izstrādāts dizains palīdz:
-
virzīt uzmanību uz svarīgo,
-
radīt emocijas, kas saskan ar zīmola vērtībām,
-
iedrošināt cilvēku uzticēties un rīkoties.
Dizains ir stratēģija, nevis dekorācija
Slikts dizains mulsina. Labs dizains palīdz saprast. Bet lielisks dizains kļūst par valodu, kas ir saprotama gan klientiem, gan partneriem. Tas ir iemesls, kāpēc zīmoli ar skaidru vizuālo tēlu paliek atmiņā un izceļas konkurencē.
EZĪŠI RADA tic, ka dizains nav papildinājums tekstam – tas pats ir teksts. Tikai citā valodā. Un, ja šo valodu proti lietot, tava ideja kļūst saprotama ikvienam.