Logo nav zīmols. Kas veido patieso identitāti?
Daudzi uzņēmumi joprojām uzskata, ka zīmols sākas un beidzas ar logotipu. Skaista ikona, moderns fonts, kāda krāsu kombinācija – un ar to pietiek. Taču patiesībā logo nav zīmols. Tas ir tikai viens no elementiem, kas palīdz atpazīt uzņēmumu. Patieso identitāti veido daudz vairāk nekā vien vizuāls simbols.
Logo kā durvju rokturis, nevis viss nams
Logo ir kā durvju rokturis – tas palīdz ieiet telpā, bet pats par sevi neveido māju. Ja zīmols būtu tikai logotips, tad auditorija redzētu tikai virspusēju simbolu, bet ne sajustu uzņēmuma būtību. Logo ir atslēga, bet aiz tās jābūt saturam – vērtībām, stāstam un pieredzei, ko piedāvā uzņēmums.
Zīmola identitāte – daudzslāņains stāsts
Patiesa zīmola identitāte sastāv no vairākiem elementiem, kas kopā rada atpazīstamu tēlu:
-
Vizuālā valoda – krāsas, tipogrāfija, dizaina stils, fotogrāfijas un grafikas. Tās palīdz cilvēkiem emocionāli uztvert zīmolu.
-
Balss tonis un vērtības – kā uzņēmums runā ar auditoriju, kāda sajūta rodas no komunikācijas, kādus principus tas aizstāv.
-
Klientu pieredze – kā uzņēmums apkalpo klientus, kā notiek sadarbība, kādas emocijas paliek pēc kontakta ar produktu vai pakalpojumu.
-
Konsekvence – cik vienoti šie elementi darbojas dažādos kanālos: mājaslapā, sociālajos tīklos, reklāmās un ikdienas komunikācijā.
Tieši šie aspekti rada uzticību un palīdz zīmolam kļūt atpazīstamam. Skaists logo var piesaistīt uzmanību, bet tas viens pats nespēj noturēt cilvēka interesi ilgtermiņā.
Kāpēc ar logotipu vien nepietiek
Uzņēmumi, kas koncentrējas tikai uz logotipa izstrādi, riskē palikt virspusēji. Jā, logo var būt pievilcīgs un profesionāli veidots, bet bez pārdomātas stratēģijas tas kļūst par tukšu formu. Klients meklē ne tikai vizuālo zīmi, bet arī stāstu un sajūtu, kas ar to saistās.
Piemēram, Apple logo pats par sevi ir vienkāršs ābols. Taču tas iemieso inovāciju, dizaina kvalitāti un noteiktu dzīvesstilu. Nike ķeksītis bez stāsta būtu tikai grafisks elements, bet ar “Just Do It” un konsekventu komunikāciju tas ir kļuvis par pasaules mēroga simbolu.
Zīmols ir pieredze, nevis simbols
Zīmols dzīvo cilvēku prātos un sajūtās. Tas ir tas, ko klienti domā un saka par uzņēmumu. Logo palīdz atcerēties, bet īsto identitāti veido pieredze, ko klients gūst ikreiz, kad saskaras ar zīmolu.
No pirmā e-pasta līdz produkta lietošanai, no sociālo tīklu ieraksta līdz klientu apkalpošanai – viss kopā rada sajūtu par uzņēmumu. Tieši šī sajūta veido uzticību un lojalitāti.