Vai arī tavs mārketings ir tikai haotiski sociālo tīklu ieraksti?
Daudzi uzņēmumi mārketingu saista tikai ar sociālajiem tīkliem. Bieži vien nostāja ir šāda: publicēt bildi, uzrakstīt pāris vārdus, ielikt emoji un cerēt uz rezultātu. Taču šāda pieeja nedod stabilu pamatu. Mārketings nav nejauši ieraksti. Tas ir pārdomāts process, kurā katram solim ir sava nozīme un mērķis.
Nepareizie priekšstati uzņēmumos
Bieži vien arī pašu uzņēmumu iekšienē mārketingu uztver kā kaut ko elementāru – “uztaisīt bildi, paspaidīt datoru vai telefonu, uzrakstīt pāris vārdus un viss”. Kamēr rūpnīcas darbinieki strādā “melnām mutēm” un pārdošanas cilvēki nes tiešu naudu uzņēmumam, mārketings tiek uztverts kā viegla nodarbe. Tomēr patiesībā tieši mārketings ir tas, kas sagatavo ceļu pārdošanai un palīdz padarīt smago darbu redzamu un vērtīgu klientu acīs.
Sociālie tīkli ir tikai instruments
Facebook, Instagram vai TikTok ieraksti paši par sevi nerada rezultātu. Tie ir kanāli, caur kuriem uzņēmums runā ar savu auditoriju. Ja nav skaidras stratēģijas, arī saturs kļūst haotisks – vienu dienu par akcijām, otru par svētkiem, trešo par kaut ko pavisam citu. Rezultātā auditorija nesaprot, kas tu esi un ko piedāvā.
Mārketings sākas ar plānu
Lai ieraksti nebūtu tikai spontāni, vajadzīgs satura plāns un digitālā stratēģija. Tas nozīmē:
-
definēt, kas ir tava auditorija,
-
skaidri pateikt, kādu vēstījumu vēlies nodot,
-
izvēlēties, kur un kā to pasniegt.
Tikai tad ieraksti kopā veido stāstu, nevis tikai aizpilda vietu.
Saturs ir daļa no lielākas bildes
Sociālie tīkli nedrīkst dzīvot atsevišķi no pārējā mārketinga. Tie ir cieši saistīti ar zīmola identitāti, mājaslapu, reklāmām un klientu apkalpošanu. Viss kopā rada konsekventu tēlu – un tieši tas ļauj zīmolam kļūt atpazīstamam un uzticamam.
Stratēģisks mārketings dod rezultātus
Nejauši ieraksti var radīt īslaicīgu interesi, bet tikai pārdomāta mārketinga pieeja rada ilgtermiņa rezultātus – vairāk klientu, lielāku uzticību un stabilu zīmola atpazīstamību.